Back in the days ...

image69

Gick igenom lite gamla saker från jag var liten, hittade en intressant "diktbok" som jag gjorde när jag var liten, tänkte publicera dom feta dikterna här.

På framsidan är det ritat en gubbe med ett gevär också står det "Diktbok av Johan"
Dikt nummer ett:

Fotboll

Fotboll är roligt för att man får nya vänner och man spelar i lag. Man kan göra mål. Man kan göra hattrick. Fotboll ... kan man alltid spela.

Som ni märker är det ganska starkt material så jag ber känsliga läsare att gå in på lunarstorm istället, nästa är ännu kraftfullare.

Dikt nummer två:

Mitt enda rop

Stäng vapenbutikerna. Ni ber mig att tala till er barn men jag ska tala till er vuxna. Jag vill att det ska vara fred i tex. jugoslavien. Jag ber dig Gud gör något. Jag längtar tills du gör det. Snälla jag ber dig att göra något direkt.

Starkt material var det ja!

Dikt nummer tre:

Snart är det vår!

Snart är det vår då kommer bina, humlor och fågelkvitter. Man kan gå ner till stranden. Man kan gå ut och leka.

Dikt nummer fyra:

Lögndikt!

På vintern växer det plommon i äppelträden. På vintern växer det äpple i päronträden.

Det var alla mina dikter! Ni kan numera kalla mig Poet-Hiller, tycker jag är ganska rättvist!

// Hiller
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

djupt,,,,mycket djupt.

#2 - - Anonym:

Det va nått av det roligaste jag har läst!! Skrattade högt.
Tack för en cool blogg killar.
Puss//Anna

#3 - - qloimen:

HAHAH!!!jag visste väl att du va lite battyboy!!:P

#4 - - Anonym:

du är en riktig poet du! :)
och eran blogg är ju jätte rolig att läsa..
vill bara säga "I´m yours" //em

#5 - - Anonym:

du är en riktig poet du! :)
och eran blogg är ju jätte rolig att läsa..
vill bara säga "I´m yours" //em

#6 - - hiller:

Tack ska du ha Anna vem du än må vara :)

Emelie, jag vet :)

#7 - - Alexandra:

Haha! De var ju kanonbra allihop!

#8 - - hiller:

Man tackar :)

Upp