Hola!




Som ni säkert redan vet så håller Figge på väldigt mycket med Hip hop. Nu har det kommit till min vetskap att han håller på och jobbar med sin debutplatt. Låtarna handlar om hans tuffa uppväxt på cloudberry road.
Enligt ryktet så kommer en hel del tunga namn att medverka. Kanske den största sensationen är att Ermin inte bara kommer producera skivan utan även medverka på ett par låtar. Många höjer kanske på ögonbrynen nu men Figge och Ermin har nu lagt deras gamla beef åt sidan. För er som inte vet vad den handlar om så kan jag kortfattat berätta lite om det. Det var på våren -98 och Figge hade bokat biljardbordet på Hasslaröd under hans lunchrast. När Figge kommer dit så har Ermin suddat ut Figges namn från listan och skrivit dit sitt, och på den vägen är det.
En låt på plattan kommer att handla om just denna beef och hur dom löste det.
Så håll ögonen öpnna,  någon gång till våren dyker plattan upp i affärerna och den kommer att heta Hip hop wieners! All beef, no chicken!


// Botcha
Allmänt | |
#1 - - Rune Palmgård:

Tycker det är ett väldigt bra initiativ att Butch får vara med och skriva i bloggen. Hoppas inläggen duggar tätare framöver. Jag är inne minst 4 ggr om dagen så jag har väntat väldigt länge på detta! Jag har bloggen som startsida och hoppas ni kan skicka en T-shirt till mig. Jag är en förespråkare för boysnightout och har publicerat ert namn i ett flertal direktsända program på olika lokal-tv stationer landet runt. Hoppas ni uppskattar mitt arbete i det tysta. Hej då, jag giller er, skicka gärna autografer tillsammans med en t-shirt. Ni är underbara, kom gärna till gällivare och träffa mig i min stuga, jag har vedeldad bastu och äppeljuice! Vi kan åka pulka också. Jag gillar pulka, men inte lika mycket som jag gillar er. kramizar!!!!

#2 - - BNO:

Hej Rune!

Vad kul att du gillar vår blogg!

Gästspel som Botchas kommer att bli vanligare lite längre fram i tiden. Vi sitter just nu och mekar lite på både våra volvos och upplägget på bloggen. Vi kommer att senast i januari -09 presentera det nya upplägget i ett PR-utkast. Mer än så kan jag tyvärr inte gå ut med för tillfället.

Vi ska undersöka det här med T-shirten, jag vet tyvärr inte om vi har fler i lager. Dom tog slut ganska snabbt när vi lanserade dom men mer merchandise är på G.



// BNO genom Bengt-Åke Nilsson och Sten-Inge Sjölander

Upp